Flyg fritt

Jag är trött på föredomar. Vart man än vänder ryggen till finns de där - redo att spotta skit i ansiktet på dig - tills du inte längre är mer än ett gruskorn på gatan. Alla känner igen sig. Alla lider. Ingen slutar.
Det här är ord som jag bara vill säga till alla folk som känner sig träffade (jag med, för jag är bara mänsklig så såklart jag dömer) för jag är så trött på det. Det spelar ingen roll hur man ser ut - vare sig man är jätteful eller jättesnygg, vad man har på sig för kläder, vilka åsikter man står för, vad man dagligen drömmer om, hur man agerar i vissa situationer, vilket förlutna man bär med sig. Alla människor är mänskliga och du är en av dem!
Jag säger inte till er att sluta döma - för det är omöjligt - men jag vil bara att alla ska analysera sig själva innan de kollar snett på personen jämte sig. Om en främling ler mot er på gatan, le tillbaka för att den är snäll, inte för att personen i fråga är avundsvärt snygg så du blänger på den istället. En människa ser bara världen ur sina egna ögon, och då är det ju människan som ser - inte utseendet!
Låt oss alla bara flyga fritt tillsammans istället för att ensam kämpa mot varandra.


Kommentarer


Leave a comment here:


Name:
Kom ihåg mig?

E-mail adress: (publiceras ej)

URL/Blog adress:

Comments:

Trackback

Norrskensbarnet

My heart is beating differently, and just the same as yours.

RSS 2.0