I say goodnight and close my eyes

Why? she said, Why not? he replied

Strax åker jag till lilla lilla U-hamn och kommer fram kl sex. Fattar inte hur jag orkar åka fram och tillbaka hela dagarna i ända. Men men vad gör man inte för nära och kära? Ser så fram emot att kolla på Shakespear-teater vid Torpa med mina kära efterlängtade kompisar! Hoppas på fiint väder, för det känns lite jobbigt att hela tiden åka ifrån hemmet - världens solställe - till Ulricehamn som är ett av de regnrikaste områdena i hela landet.. I alla fall.. känner mig levande, lycklig, bäst, fri och livet leker lattjolajban!

Har inget vettigt att säga så jag ska hålla tyst

Det är sommarlov gott folk

Vi vaknade för ca en timme sen, jag och Julia. Det var väl dags att att igen alla sovtimmarna vi missade förra natten.. Så idag ska vi bara slappa, sova lite, baka kanske?, och bara ha ett allmänt bra sommarlov! Känns bra att för en gångs skull inte behöva bry sig om någonting annat än att leva. Jag har inget vidare vettigt att dela med mig av sen så, har ett litet liv faktiskt vid sidan av bloggen (svårt att tro eller hur?), så istället får det bli lite bilder.
Vill bara tillägga att denna bilden är tagen av min kompis (för att undvika mer missförstånd) !

Can you tell who run the world?

Kommer på mig själv med att lyssna på den tusen gånger om och sen ännu mer. Har aldrig blivit så påverkad av någon låt förut. Såklart var den hur bra som helst innan, men efteråt, när man kollat på videon, så blir den ju bara helt otroligt grymt bra! kan inte låta bli att dansa, känner mig helt mosig i kroppen nu, är så trött. Men jag kan inte sluta dansa! Jag vill inte heller. Bryr mig inte om vad andra tycker, tänker, säger, känner...! Det spelar ju ingen roll för mig om jag mår bra av det jag gör!
Jag blev lite inspirerad av en video där Beyoncé berättade om att hon tar ett "sabbatsår" och hur hon älskar att göra det hon gör, oavsett hur någon annan ser på det. Jag menar. Ska man verkligen ägna hela sitt liv åt att leva inom "mallen" då ingen kan döma, tycka eller tänka något om en själv? Allt kommer ju ändå försvinna sen ändå. Livet är större än att låta sig styras av rädsla eller feghet... För fan det är ju mitt liv! MITT. Vad jag gör med det är ingen annans ensak. Bara min. Det kändes otroligt skönt att säga. Alla borde göra det.
Ställ er upp och säg att era liv är för allt i världen era! Att ni bryr inte om något annat så länge ni föjer era hjärtan och bara fullständigt förlorar er själva i att LEVA... Kan det ens finnas något härligare än att LEVA ens EGNA liv? Precis som man vill..
So can you tell who run the world? You do

Jag vill se världen


Scchtekarkväll

Stekar-kväll, för alla ni som inte fattar riktigt vad det står i rubriken! Som sagt igår var det hur enormt roligt som helst med en ordentlig grillkväll vid sturebadet och med ett gäng rikttiga knäppisar, hehe. Kom hem kl 01:00 (eller okej, kanske inte prick då men..). Góa korvar, marshmallows, kladdkaka, jordgubbar m.m. med lite tyska och engelska snack och en maassa fotande (men min kamera glömde jag hemma..)! Så därför tänker jag vara så god och "sno" lite bilder från facebook!



























Kram & Hejdå. Ciao. Adios. Goodbye. Farwell. Arrividerci. Besos y abrazos. Hasta luego y muy mas.. ^^

Life

Jag vill springa, jag vill springa i havrefälten utanför mitt fönster. Men då blir nog grannen sur, men han kommer inte veta att det var jag, kanske jag ska göra det ändå? Åtminstone en gång. Och sen ska jag cykla en liten tur, sen springa mera. Tills det känns som att det brister, men då ska jag springa ännu mer. Sedan ska jag rita. Och måla. Som aldrig förr. Ska jag måla, det var alltför längesen nu. Jag känner att det lever inom mig. Sen ska jag fullstänidgt och helt och hållet hänge mig själv och min kropp åt musiken. Bara lyssna, men ändå inte. Leva. Jag ska leva musiken.
Mitt liv är mitt och endast mitt eget att leva. Jag är fri. Jag är jag. Och jag lever. Jag kan kämpa för min egen frihet för jag vet vad frihet innebär. Det är min egen revolt, mitt eget beslut. Ingen ledare, hur god han än må va
ra, ska behöva berätta för mig hur det är att vara fri för att styrka mig inför striden. Det är bara jag som utkämpar den, för min egen skull. För min egen frihet. För att jag ska kunna vara fri.. De andra kan följa mig om de vill, vi kan kämpa och slåss tillsammans. Men de måste kämpa för sin EGEN frihet. Ingen annans. Detta är deras liv. Detta är mitt liv. Vi lever först och främst för oss själva, för vi är bara var och en egen människa. Det är våra enskilda små liv som utgör massan av ALLT. Lev era liv här och nu. Om ni vill leva så ta möjligheten, vänta INTE på att någon annan ska erbjuda er chansen till frihet. Ta den med all er makt, för det är eran rätt. Att få leva och att få leva i frihet. Ta den. Vad väljer ni?
Jag väljer LIV

Norrskensbarnet

My heart is beating differently, and just the same as yours.

RSS 2.0