Ropa ut över bergen och du har mig fast i dina järnklor



Nu ser jag vad som finns i texter - låtar och filmer. Jag ser. Jag förstår mig själv för första gången, och det skrämmer mig. Likt en förvrängd spegelbild har jag gått runt och sett mig själv med en oskuldsfull flickas blåa ögon.. Men mognadens trilskna hästar springer ifatt mig och tar ner mig, tillbaka till Verklighetens dal. Örnen som sett allt - han som vakar - ingriper inte, han vet att naturen måste ha sin gång. Mitt hjärta bultar, slår och dunkar. Jag är rädd. Likt en virvlande höstvind ändras prioriteringar och önskningar och begär. Mitt hjärta försöker sjunga och min kropp skriker i förtvivlan, men mitt yttre ler perfekt och låtsas som inget. Mitt sunda förnuft är rädd för vad jag känner, jag vill inte ta de chanser rakt framför mig och inte heller vill jag bränna de broar som leder över floden Fördömd.
Jag är rädd.
Jag är rädd.
Jag är rädd.
Jag är rädd.


Kommentarer
Eliin J

Va inte rädd.. Du har många omkring dig som du kan finna tröst hos.. glöm inte det:)

2011-09-21 @ 09:04:41
Sara

Var inte rädd, fina fina du.. <3

2011-09-25 @ 19:30:35
URL: http://sarasoltanian.blogg.se/
Stephenie

Tack du Elin <3

2011-09-26 @ 20:07:18
URL: http://stephenie.webblogg.se/
Linnéa

äh, man kan inte gå runt och vara rädd hela tiden. jag vet ju egentligen inte vad det handlar om, men.. jaja, fint skrivet i alla fall. <3

2011-09-26 @ 23:07:08
URL: http://ljunggrens.blogg.se/


Leave a comment here:


Name:
Kom ihåg mig?

E-mail adress: (publiceras ej)

URL/Blog adress:

Comments:

Trackback

Norrskensbarnet

My heart is beating differently, and just the same as yours.

RSS 2.0