Självinsikt



Jag är i
vanliga fall inget fan av Justin Bieber. Men nu har jag faktiskt gett honom en chans och kollat på en massa videor (mest för att jag inte har någonting att göra), och jag måste säga att han verkar inte så illa ändå. Visst är man så van att alltid döma någon innan man ens lärt känna personen? Jag menar en del lär man ju aldrig få lära känna, ändå har man sina bestämda meningar om dem.. Varför är det så egentligen? Är vi så beroende av att ha en syndabock att klandra för alla våra egna fel och brister? Det är ju bara ett tecken på att man är så osäker i sig själv. Så pass osäker att man måste måla ut någon annan som "the bad guy" för att vända världens uppmärksamhet ifrån sig själv och allting man gjort fel, ifrån ens brist på självsäkerhet.
Jag måste ju erkänna att jag gör så ibland. Det gör väl alla någon gång, mer eller mindre. Men jag vill inte fortsätta så. jag vill kunna ställa mig upp och säga att "jag älskar mig själv, och allt vad jag är, för det finns ingenting med mig själv som jag kan hata, det finns inte någonting hos någon som jag på riktigt kan hata. Världen kan vara grym, men den är också vad vi får den till att bli." Eller något i den stilen.. Jag orkar inte ha så dåligt självförtroende längre, men samtidigt känns det som att jag hindrar mig själv varje gång jag känner mig minsta nöjd med mig själv. Men jag ska försöka bygga upp mig själv. Och inte längre sätta alla andra (människor jag inte ens känner) före mig själv hela tiden. Någon måste ju bry sig om mig och det är väl därför man har självinsikten, för att inte bara kunna ta hand om andra, utan också om sig själv.


Kommentarer
eliinJ

Jättefin bild! :) du får inte glömma att lägga upp en bild eller 2 på ditt rum när du har packat upp ;)

2011-06-23 @ 16:45:29
Stephenie

Haha tack! :D (Julia övertalade mig till att lägga upp bilden "någonstans"). Nejdå, när allt är färdigt kommer det fullkomligen ramla ut bilder ur datorn ;)

2011-06-23 @ 19:59:03
URL: http://stephenie.webblogg.se/
eliinJ

haha, det gjorde julia rätt i! :D yey, kommer bli så spännande (a)

2011-06-24 @ 00:28:35
Anonym

2011-06-25 @ 18:33:23
URL: http://morrisb.blogg.se/


Leave a comment here:


Name:
Kom ihåg mig?

E-mail adress: (publiceras ej)

URL/Blog adress:

Comments:

Trackback

Norrskensbarnet

My heart is beating differently, and just the same as yours.

RSS 2.0