Livet i ett nötigt skal



Det börjar närma
sig nu. Skolan. Aj aj. Usch. Och fy. Blä.
Känner att det är verkligen inte meningen att jag ska börja skolan nu. När vi slutade nian och hade hela sommaren framför oss kändes det som att det skulle vara för alltid. Ingen mer skola. Inga mer rutiner. Ingen mer ångest. Ingen mer undertryckt jävla ilska mot de jobbiga lärarna. Det skulle ju vara slut nu kändes det som. Som att hela världen låg och bara väntade på en. Men det kommer först efter ännu tre tuffa år. Visst det kommer bli roligt, men jag vill ha mer friheet!
Hursomhelst, i måndags (igår höll jag på att skriva, har fortfarande ingen track på dagarna) drog jag ner till Göteborg för att där möta upp kära Julia! Så härligt att se henne igen. Vi tog en liten shoppingtur på Nordstan och Arkaden - fast ingen av oss köpte ett enda klädesplagg. Har en tendens att bli så när man inte har så mycket pengar. Vi bara njöt av att kolla på kläder och ha kul och sörja några kläder som vi inte kunde köpa.
Efter det tog vi bussen till Korsvägen och smög in på Liseberg lite (oroa er inte, vi betalade för oss)! Där åt vi en efterlängtad lunch - eller middag, fast egentligen kvällsmat - som jag nästan åt upp ( vilket är en sensation då jag varit sjuk, men konstigt nog ändå för jag borde vara varit galet hungrig då jag bara ätit frukost då och knappt ens det). Aja, jag bara babblar.
Tillbaka till poängen (om jag ens hade någon från början), skolan börjar på tisdag, jag är ganska lite rädd för den är enorm! Men också för att det är en helt ny stad som jag ska bo i nu. Ska packa väskorna i helgen och flytta in hos min bror och hans fru tillsvidare om jag inte av något mirakel råkar hitta en lägenhet som JAG får!.. Annars får jag fortsätta leta.


Kommentarer
Linnéa

hoppas det ordnar sig med lägenhet och så! tråkigt att du har flyttat från stan..

2011-08-17 @ 22:46:00
URL: http://ljunggrens.blogg.se/
Elin

okej, vi måste ses snart :/ det har gått alldeles för lång tid nu känner jag. lycka till med lägenhets letande!

2011-08-18 @ 14:02:19
URL: http://artish.blogg.se/
Sara

Sv: DU är riktigt fin, Stephenie.

Och by the way, det låter inte alls klyschigt :D

Hoppas verkligen att det kommer ordna sig för dig! Och... åh vad jag älskar dina bilder!

2011-08-20 @ 11:57:01
URL: http://sarasoltanian.blogg.se/


Leave a comment here:


Name:
Kom ihåg mig?

E-mail adress: (publiceras ej)

URL/Blog adress:

Comments:

Trackback

Norrskensbarnet

My heart is beating differently, and just the same as yours.

RSS 2.0